Kamis, 03 Maret 2016

Resepi Puding Roti Kukus Simple

Resepi Puding Roti Kukus - Tubuh begitu senang jika makanan yang sedap masuk kedalam tubuh. This is really interesting. Because if you hungry or looking for something to eat, makanan sedap ini akan selalu be first choise to eat. Haha, I think im so hungry right now. Soooo, lets see the Resepi Puding Roti Kukus.  I’ll give you a simple recipes to make something. Yuk yuk yuk, mari simak artikelnya berikut ini.

Resepi Puding Roti Kukus Simple
Resepi Puding Roti Kukus Simple

Resepi Puding Roti Kukus


Bahan-bahan buat puding roti kukus:

- 4 keping roti yang dipotong kecil-kecil
- 1 tin susu cair (375 ml)
- 2 biji telur
- 4 sudu besar gula
- 1 sudu kecil esen vanilla
- 1 sudu besar butter
- kismis

Cara buat puding roti kukus:

  1. Masukkan telur, gula dan esen vanilla di dalam satu bekas, gaul hingga rata.
  2. Masukkan susu cair dan gaul adunan hingga rata.
  3. Sapu butter pada roti dan susun roti di atas loyang.
  4. Lepas tu, tuang adunan ke atas susunan roti dan taburkan kismis.
  5. Kukus dengan api sederhana selama 20-25 menit.
  6. Bila sudah matang, sejukkan ke dalam peti sejuk sebelum dihidangkan.

Setelah menyimak uraian diatas tentang Puding Roti Kukus ini pastinya anda akan semakin tertarik dengan makanan sedap ini. Sebelumnya tentu anda cuba berfikiran bahwa membuat resepi puding roti sangatlah rumit yang membuat anda malas untuk mencari berbagai informasinya. Namun dengan membaca artikel ini anda akan sadar bahwa resepi ini terbuat dengan tahapan yang simple, dimana tidak hanya ibu rumah tangga saja yang bisa membuatnya tetapi siapapun juga akan mudah mengikutinya.

resepi puding roti memang selalu menjadi bidikan banyak orang terutama ketika musim hujan, karena rasanya yang enak dengan isi yang beragam pastinya akan lebih jika dinikmati ketika masih hangat. Segala makanan meskipun simple namun jika dicuba oleh tangan sendiri akan lebih nikmat rasanya, jadi jangan malas untuk mencobanya di rumah.

Setelah menyimak berbagai ulasan panjang lebar tentang resepi yang sedap dan simple ini tentunya anda menjadi termotivasi untuk segera mencuba apa yang telah anda simak. Membuat makanan tentu perlu banyak percubaan agar anda tahu jika resepi tersebut berhasil atau tidak. Nah setelah melihat betapa mudah membuat Resepi puding roti kukus , Maka segera cuba untuk menemani waktu luang anda bersama keluarga dengan camilan yang nikmat ini.
Facebook Twitter Google+