Rabu, 02 Maret 2016

Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping Cheese Sedap

Resepi kek batik - Tubuh begitu senang jika makanan yang sedap masuk kedalam tubuh. This is really interesting. Because if you hungry or looking for something to eat, makanan sedap ini akan selalu be first choise to eat. Haha, I think im so hungry right now. Soooo, lets see the Resepi kek Batik.  I’ll give you a simple recipes to make something. Yuk yuk yuk, mari simak artikelnya berikut ini.

Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping
Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping


Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping Cheese


Bahan-bahan buat kek batik:

– 2 cawan milo
– 2 sudu besar serbuk koko
– 1 tin susu pekat manis
– 1 buku buttercup
– 1 paket biskut Marie

Cara buat kek batik:

  1. Cairkan dulu butter dalam periuk yang dipanaskan dengan api kecil. Bila sudah cair, masukkan susu pekat dan gaul lagi hingga sebati.
  2. Lepas itu, masukkan Milo dan serbuk koko ke dalam periuk. Masukkan sedikit demi sedikit sambil digaul sehingga sebati. Jangan tinggalkan sebatian ini berketul-ketul.
  3. Masukkan biskut Merrie yang telah dipatahkan (tidak sampai hancur) sebelumnya ke dalam periuk, dan gaul hingga rata.
  4. Lepas itu, masukkan adonan ke dalam loyang yang telah dialas dengan plastic biar mudah nak dikeluarkan.
  5. Padatkan kek batik tadu dengan tekan-tekan menggunakan sudu.
  6. Bila dah padat, simpan loyang ke dalam peti sejuk sekira 3 jam
  7. Kalau nak makan, keluarkan dahulu kek batik kira-kira 30 menit karena pasti sudah keras sebab masuk di peti sejuk.
  8. Kek batik siap di hidangkan. 


Bahan buat cheese topping:

- 250 gm cream cheese
- 1 biji telur
- 2 sudu makan gula kaster

Cara buat kek batik cheese:

  1. Kacau semua bahan sampai halus dan letakkan di atas kek batik.
  2. Bakar dalam oven dengan panas 160 darjah selama 5 minit.
  3. Angkat dan sejukkan sebelum di hiris. 

Setelah menyimak uraian diatas tentang resepi kek batik ini pastinya anda akan semakin tertarik dengan makanan sedap ini. Sebelumnya tentu anda cuba berfikiran bahwa membuat kek batik coklat milo sangatlah rumit yang membuat anda malas untuk mencari berbagai informasinya. Namun dengan membaca artikel ini anda akan sadar bahwa resepi ini terbuat dengan tahapan yang simple, dimana tidak hanya ibu rumah tangga saja yang bisa membuatnya tetapi siapapun juga akan mudah mengikutinya.

Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping
Resepi Kek Batik Coklat Milo Topping
Resepi kek batik sedap memang selalu menjadi bidikan banyak orang terutama ketika musim hujan, karena rasanya yang enak dengan isi yang beragam pastinya akan lebih jika dinikmati ketika masih hangat. Segala makanan meskipun simple namun jika dicuba oleh tangan sendiri akan lebih nikmat rasanya, jadi jangan malas untuk mencobanya di rumah.


Setelah menyimak berbagai ulasan panjang lebar tentang resepi yang sedap dan simple ini tentunya anda menjadi termotivasi untuk segera mencuba apa yang telah anda simak. Membuat makanan tentu perlu banyak percubaan agar anda tahu jika resepi tersebut berhasil atau tidak. Nah setelah melihat betapa mudah membuat Resepi kek batik Coklat Milo , Maka segera cuba untuk menemani waktu luang anda bersama keluarga dengan camilan yang nikmat ini.
Facebook Twitter Google+